Dangerous and Sad News

Måndag igen. Dagarna bara flyger iväg och på fredag är det tenta. Även om jag känner mig hyfsat förberedd är jag nervös, för jag har ingen aning om vad jag ska vänta mig. Det kan vara superlätt men...äh, nu ska vi inte tänka på det!

Har varit nere och bråkat med HSB om min hyra idag. Tydligen skulle man ha nåt jävla intyg på att man är student (tydligen räknas inte studentkortet som ett sådant), annars var det fullt pris på hyran som gällde. Fick lite halvpanik och cyklade ner tidigt till skolan för att lösa det och ändå hinna till föreläsningen klockan 13. Fick intyget på 2 minuter nere på skolan och då var klockan 11.45. Ingen idé att cykla hem på den tiden, så jag hamnade på tentaakuten som jag inte hade tänkt gå på. Låt mig säga såhär - jag hade inte missat nåt om jag varit hemma.

Sedan var det en intressant föreläsning om hur journalistiken fungerar i Vitryssland. Han berättade att den första tidningen där hade kommit ut 1563 och hette översatt till engelska "Dangerous and sad news". Det låter som en spännande tidning tycker jag.

Just det, jag har fått brev från Åhléns idag också. Jag fick lite olika värdecheckar och fick information om att jag var välkommen på klubbdagar på Åhléns Stockholm City mellan 17-23 september.
Jag ska bara få min tidsmaskin att funka först.

Så under kvällen har jag roat mig med att plugga, laga mat, plugga, se lite på tv, plugga, plugga och plugga. Nu är jag less på att plugga, men nöjd med mig själv som har gjort så mycket idag. Nu ska jag bara koppla av!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0