Auto-Epilepsi

Idag fick jag massor av brev. Ett av dem var från sjukhuset, och jag har fått veta att min medicindos ska ändras till maximal styrka. Dessutom hade jag fått ett recept på några nya tabletter som heter Folacin som är ett rekommenderat vitamintillskott vid anti-epileptisk medicinering.

Så jag gick till apoteket för att hämta ut de där och för en gångs skull behövde jag inte stå i kö där inne - det måste nog vara första gången det händer. Men vad hjälper det när tanten i kassan är så långsam så att man vill gråta. Trots att jag alltid får stå i kö annars har jag nog aldrig varit med om att det tagit så lång tid där inne! Det roligaste var när hon skulle tolka vad läkaren skrivit på receptet och tror att det står vitamintillskott vid auto-epileptisk medicinering. Vad fan AUTO-EPILEPSI? "Jo, mina anfall är automatiskt fixade, så jag behöver nästan aldrig gå in och styra upp dem..."
Jag måste säga att jag hellre har anti-epileptisk medicinering än auto-varianten.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0