VG och XHTML-koder

Yes! Jag klarade min tenta - lyckades få VG till och med!
Det är så skönt att äntligen kunna slappna av efter de här tunga veckorna av väntan. Trevligt att få ett glatt besked medan man läser den här ganska tunga kursen.

Trots att kursen är tung kände jag ändå att jag kunde klara av en hel del på handledningen idag. Det handlade om att koda med XHTML-koder för webbläsare. Det låter svårt, men det är lite lättare än det låter i varje fall. Lyckades fixa både fet stil, punktlistor och huvudrubriker med bara en massa konstiga bokstavskombinationer. Jag kanske inte är så kass som jag tror.

Efter skolan bar det av till gymmet och idag var det Body Step som stod på programmet. Hade inga direkta förväntningar, men det visade sig vara jävligt roligt ärligt talat. Trodde först när vi började att det skulle vara lite slött med lite hoppsa-steg och sånt - men jag hade fel. Stegkombinationerna var inte alltid de enklaste och jag gjorde bort mig ganska många gånger, men det kan jag bjuda på en dag som denna. Dessutom var det ganska konditions- och muskelkrävande.
Nog ska jag ha svårt att komma upp ur sängen imorgon alltid.


Ikväll har jag och Malin suttit framför tv:n och tittat på "Gynekologen i Askim". Det är en helt underbar serie - vi satt både och skrattade och grät där i soffan. Ser fram emot sista avsnittet nästa vecka, men det är tråkigt att serien bara har 4 delar...

Nu ska jag nog se till att läsa lite kurslitteratur, så att jag klarar även nästa tenta :)

Tjing

Kommentarer
Postat av: Kerstin Runnding

Grattis med jättebokstäver!
Du är så duktig.
Massa kramar /farmor

2007-10-16 @ 16:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0