Uppe FÖRE tuppen


Nu har vi jobbat och jobbat och jobbat med vår hemsida i skolan - och nu är den nästan klar. Vi ska bara finslipa lite på måndag, sen är det färdigt. Igår satt jag i skolan från 9 till 21.30 och fixade med arbetet; när man kommer in i det vill man inte riktigt sluta. Jag tror att jag är lite rädd att jag ska tappa minnet under natten, komma till skolan och plötsligt inte förstå uppgiften. Bättre att få det avklarat, annars kan man inte sova för att man ligger och funderar.

Tidig morgon blev det idag, eftersom jag skulle hinna till sjukhuset och ta blodprov före skolan. Det känns jävligt tungt att gå upp och käka frukost när inte ens morgonprogrammen i radio börjat. Kolsvart och disigt när jag gick till bussen - skönt att slippa cykla en dag iallafall. Har ju fått tid hos min nya neurolog nästa tisdag så jag var tvungen att ta prover idag. Som vanligt känns det fånigt att ha tagit sig ändå dit, de sticker en i armen, tar lite blod och en halvminut senare kan du gå hem. Och det har man åkt genom hela Kalmar för att fixa. Jaja, nu vet jag var sjukhuset ligger till nästa gång.

Klockan 9 började vår gästföreläsning på skolan. Personalredaktören på Expressen kom och pratade om kvällstidningsjournalistiken, hur den fungerar och varför. Man fick svar på en del funderingar man hade och det var skönt att han var självkritisk och kunde erkänna när de gjort fel. Det blev en del diskussioner och det är alltid roligt att höra olika åsikter.

Jag, Ronja och Kristina satt idag i skolan och tittade på bilder från utelivet vid Stureplan och skrattade hysteriskt. Är man inte transa, har stora bröst, har något inopererat någonstans i kroppen, är överspacklad, heter något spacat eller adligt namn, är kändis eller modell eller känner fotografen så fastnar man helt enkelt inte på bild. Vi tre funtade på att döpa om oss till von Cedergren, af Koepke och van der Stulken - då är vi garanterat välkomna.  

Om en stund kommer Mattias hit och han ska vara här hela helgen. Ska bli så skönt att få träffa honom igen, det blir tomt utan honom. Man får ta vara på den tid man får under studietiden - det kommer att bli mer senare :).

Sov gott - det ska jag göra!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej gumman, nu har jag läst hela din blogg! Du skriver superhärligt, och du kommer bli en lysande journalist!

Kram!

2007-10-29 @ 18:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0