Självkrullande presentsnören

Mm, mycket har hänt idag - proppfylld dag verkligen. Ska bli så skönt att vara ledig från allt imorrn. Måste kanske plugga litegrann visserligen, men det tar ju inte hela dagen direkt.

Föreläsningen idag var helt ok, trots alla jävla koder till allting. Allvarligt talat förstår jag inte riktigt vad man ska ha koderna till. Det har suttit några gubbar på ett kontor och bestämt en massa krångliga koder och vad de ska betyda. Att använda  enkla, raka kommandon verkade antagligen alldeles för lätt (det ska ju vara svårt att bygga en hemsida). Nä, de där superintelligenta kostymnissarna tyckte att det var mycket bättre att använda koden #ff0000 istället för att bara säga att texten ska vara röd. Slipat. För mig räcker enkel röd bra, jag behöver inga specialnyanser.


Dessutom har jag varit på möte med Guldfynd för att kolla på en dvd om julkatalogen. Filmen var något av det sämsta jag har sett. Man kunde ju tänka sig att filmen skulle visa upp de olika produkterna och gå igenom material och pris och sen skulle det vara klart. Så var det inte. Nä, regionschefen flamsade, ansvariga för olika områden sjöng snapsvisor och divisionschefen var utklädd till clown. Suck. I filmen berättade de också att vi till julen kommer att använda oss av självkrullande presentsnören - för vi vill ju inte riskera att förlora 5 sekunder på att krulla dem för hand. Herregud. Men vi fick iallafall smörgåstårta, alltid nåt.

När jag skulle betala på bussen hem sen hände något intressant. Jag sa till busschauffören att jag skulle åka till två bröders väg och gissa vad han säger: "sådana som du är verkligen välkomna däruppe".
Ingen har någonsin sagt sådana som du till mig. Vad innebär det? Haha, det kan ju betyda vad som helst. Rent spontant tyckte jag att det var roligt iallafall, och jag ska nog inte tolka det för mycket.

Malin mobbar mig. Hon skrattar åt mig för att jag säger hörrni, att det skulle vara någon typ av stockholmsuttryck. Har börjat använda ett nytt uttryck istället, men Malin skrattar minst lika mycket åt det - hallå ellerrr?


Kommentarer
Postat av: Åsa

låter som dagens i-landsproblem det där med självkrullande presentsnören :)

2007-10-20 @ 11:08:16
URL: http://asalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0