Dr. Dängrot (med kollegor)

Var på sjukhuset i förmiddags och träffade min nya neurolog. Han var trevlig och han konstaterade att hjärtat slog fortfarande och att jag hade puls, det är ju alltid skönt att veta. Dessutom förtydligade han att epilepsi inte är en sjukdom utan ett tillstånd. Fan, skulle ha haft det i åtanke när jag skrev i blanketten för körkortstillståndet - det hade aldrig blivit så knöligt som det blev om jag inte kryssat i att jag hade en sjukdom. Nu vet jag ju att jag inte har någon sjukdom, jag har ett tillstånd!

Märkligt att läkare alltid har annorlunda namn. What's up with that?! Kontrollerar skolorna namnets orginalitet innan de tar in studenter till läkarlinjen? "Om ditt namn knappt går att uttala, låter smålustigt eller om det är så långt att det inte får plats på din namnskylt, då kan du bli läkare". På läkarlinjen måste det dessutom vara nån slags tentamen på hur man skriver som en kråka. Det är ju OMÖJLIGT att läsa vad som står på recepten (se inlägget om auto-epilepsi så förstår ni nog vad jag menar). Visserligen är Cedergren mer ovanligt än Svensson, men jag faller nog ändå på mina fina handstil skriven med färgpennor. Happ. Får väl bli journalist istället då.

Sen har jag tvättat idag och då var det dags att inviga mitt nya tvättställ. Dissade torkrummet totalt idag så allt jag har tvättat hänger nu på balkongen.

Ikväll har vi haft tacokväll och det har varit många tjejer på besök hos oss. Vi pratade och skrattade och gick igenom lite tentafunderingar. Skönt att reda ut vissa oklarheter och att få träffa lite folk mer avslappnat än i skolan. Nöjd med dagen allt som allt, har fått mycket uträttat idag.
Nu ska jag sova så jag orkar med repetitionen imorgon.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, klockrent. Nu kan du ju alltid dra till med ditt tillstånd om du vill dra fördel nångång, eftersom det inte är en sjukdom och inte smittar ;)

2007-10-31 @ 12:17:15
URL: http://fannychristine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0