Ångest och CSN-pengar

Börjar med något positivt: jag har fått mina första CSN-pengar. Äntligen! Det var på tiden. Fick för alla veckor hittills, 16 491 kronor. Har satt undan nästan allt på sparkonto, så då slipper jag ha dåligt samvete för att ha lånat av dem.
Nu har jag betalat tillbaka till sparkontot - med ränta!!

Igår var det andra dagen på kursen och jag har redan ångest. Under föreläsningen ( 3 timmars malande om pixlar, hexadecimala nummer och krångliga inställningar på Photoshop ) förstod jag inte mycket, men jag var inte ensam tack och lov. Sedan kom chocken. Föreläsaren presenterade uppgiften. Jag kände på en gång hur paniken växte i bröstet och jag hade velat skrika eller gråta.
Webbtidning.
Bildreportage.
Photoshop.
Rapport.
Inriktning och målgrupp.
Herregud.

Vi har två veckor på oss och än så länge vet jag inte hur varken kameran, Photoshop eller webbgrejset funkar. Tack och lov att jag har Malin.

Var också på ett pass på gymmet igår. Body Balance. Jag och Malin bokade in oss på det utan att riktigt veta vad det var, jag anade väl att det skulle ha något med balansstyrka att göra - men det gjorde det ju inte! Det var ju någon form av yoga-tai chi som sagt. Men ååååååh, va härligt det var. Man blev så avslappnad och mjuk. Om man kombinerar det med ett gympass eller löpning så blir det nog jättebra.

Så idag är det IKEA igen då. Det ensamma bordsbenet ska få en kompis så vi hoppas att bordet kan stå upp i eftermiddag. En lampsladd ska också inhandlas - lättare att få lampan att lysa med en sådan.

Det bästa citatet är från igår på Photoshop-handledningen: "Du måste hjälpa mig, jag har inte varit så nära att gråta sedan jag konfirmerade mig!" 
Håller med om att man hade nära till tårarna igår.

Ikväll är det middag med vänner och sedan Yoga. Imorgon är det skola igen och sedan kommer Mattias.
Den här veckan är rätt bra trots allt.

Have a nice day!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0