Vilken vecka!!!

Jag vet att det var väldigt länge sedan jag skrev, men jag har haft mycket annat för mig.

Måndag - Telefontid! Ringde läkare, tandläkare, ringde runt efter min cykel och pratade med halva släkten som nåtts av djungeltrumman.

Tisdag - Fixade mina tänder. De är visserligen lite sneda, men de är hela iallafall...

Onsdag - Sahara Hotnights på kåren, hur roligt som helst!! Brukar inte lyssna på dem jättemycket, men jag blev positivt överraskad. Sent i säng men det var det värt.

Torsdag - Skola först och sedan bar det av hemåt; 6 och en halv timma med buss. Det kan inte bli bättre! Tänkte att jag borde plugga - det gjorde jag inte. Jag lyssnade på musik och sov hela vägen. Det var rätt skönt det med.

Fredag - Åt lunch tillsammans med pappa. Trevligt att hinna ses lite iallafall, nu ses vi ju inte förrän vid jul nästa gång. Hann också med att träffa Angelica en kortis (jag skojar inte, det var inte längre än en timme). Synd att vi inte ses så ofta, men det var ju bättre att träffas en kortis än att inte träffas alls. Sedan var det middag med Mattias på kvällen. Var på restaurangen BarCelona där man kan äta tapas. Mums! En riktigt mysig kväll.

Lördag - Uppe hyfsat tidigt för att träffa Sara och ta en fika. Vi hade trevligt och hade, som vanligt, massor att tjattra om. Saknar mina kompisar där hemma, även om jag har jättekul med mina nya vänner här i Kalmar. Sedan åkte vi till (kulturplats) Vikingahallen - Skånelas hemmahall och förut även mitt tredje hem. Tyvärr förlorade Skånela mot Eslöv, men det fanns ljusglimtar. Jag tror aldrig att jag har sett någon bli upplurad på läktarn så många gånger som Eslövs kantförsvarare. Nypan gjorde bort henne varenda gång hon fick chansen. Till slut blev hon tjurig och så småningom också utvisad. Underbart.
Kvällen fortsatte med middag och fotboll hemma hos mamma. Toppenmiddag - Skitfotboll.

Söndag - Lugn förmiddag. Var nere i Solna Centrum och kollade lite. Har fortfarande inga idéer till julklappar - till någon!!! Suck.
På kvällen var det Kent!! Det var sååå bra! Det var vissa låtar jag inte kände igen, men det gjorde inget för de var också bra. Jocke Bergs röst är underbar och det är skönt att det inte är för stor skillnad mellan skiva och live. Och en sak till. Kärleken väntar har aldrig varit någon av mina favoriter, men det har aldrig varit så bra som på spelningen igår.

Måndag (igen) -  Lång bussresa. Jättelång bussresa, men nu är jag tillbaka i Kalmar. Var ute på en lång promenad för att få någon form av frisk luft idag, bäst idag. Köpte äpplen i affären, som jag var tvungen att skära i småbitar för att kunna äta med mina nya tänder.

Måste bara ta upp det här med alla brev igen. Idag fick jag ett brev från Danderyds sjukhus där det kallar mig till läkarbesök. Jag bytte läkare för ett år sedan!! Men man kan ju göra misstag, någon har säkert glömt att informera om bytet och flytten. Den andra är märkligare. Fick ett brev från Lärarnas Riksförbund förra veckan. "Har vi missat dig?" står det på framsidan. Mitt svar är ja, men det är inte så konstigt eftersom jag inte utbildar mig till lärare. Det misstaget är med svårförklarligt - jag har ju aldrig ens sökt lärarprogrammet!

Nu ska jag se på lite fler Vänner-avsnitt. Fick låna 3 säsonger av Mattias, tack älskling!

Hörs imorgon.
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0