Var är min kombo?

Vet ni varför det är bra att vara kombo? För att man får saker gjorda!

Idag åkte Malin till Höör med Stefanie, alltså är jag ensam hemma i helgen. Malin åkte i förmiddags - det ser redan ut som ett slagfält här hemma. Jag har insett att jag städar inte för att jag vill eller egentligen orkar, utan det är av respekt för Malin som jag diskar, plockar undan, torkar av och sånt. Nu när hon inte är här kommer mitt rätta slarv-maje-jag fram. And I don't like it! Imorgon jobbar jag så då blir det nog inte av att jag fixar allt, men på fredag ska jag: diska, slänga sopor, städa av på bordet, torka av spisen och lägga in madrassen i förrådet (den har stått framme sen Fia var här).. Och ja mamma - jag ska ta bort mina kläder från stolen och hänga in dem i garderoben!

Pratade med min läkare i morse (det var inte en dag för tidigt han ringde). Han gav mig recept på ytterligare en medicin, så numera har jag tre olika. Tre mediciner!!! Trots att jag varken är 85 år gammal eller dödssjuk. Ger det vuxenpoäng eller pensionärspoäng?

Det där med vuxenpoäng är rätt spännande, epilepsin ger mig faktiskt lite gratis-poäng:

# Tre ep-mediciner + två smärtstillande för tillfället = 5 mediciner totalt! Otroligt att jag inte har blivit helt hög på det än...
# Plasttänder till följd av anfallet. Löständerna kommer tidigt ;).
# Jag har tagit körkort och fått det indraget igen. Trodde att man iallafall skulle behöva passera 40 innan det skulle hända.

Måste sova, har ett jobb att sköta imorrn!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Mattias

Din blogg är rolig! Stackare som får leva som värsta sjuklingen när du egentligen(eller?) inte känner dej så sjuk...

2007-11-22 @ 08:52:35
URL: http://mattias860423.blogg.se
Postat av: Kombon

Jag kommer snart hem igen :)Haha. Det är bra att vara slarvemajja ibland, det är vi alla.
Ha en kanon helg, så syns vi på söndag/måndag. Lycka till med skrivandet!

Kramar Kombon.

2007-11-22 @ 11:27:04
URL: http://butsometimesimweakforyou.blogg.se
Postat av: Kristina

Varför fungerar inte det där tänket på dom som bor i min korridor?! Då hade ju vårat kök varit strålande ALLTID. Det är ju 6 andra man ska göra sig till för.. suck!

2007-11-22 @ 11:41:54
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0