Elstängsel runt Mönsterås?

Det regnar i Kalmar idag, men idag var det iallafall inte ett moment som förstörde min dag - idag fick jag skjuts! Stefanie hämtade upp mig och Malin i morse, snacka om service. Såå skönt att slippa trampa ner till skolan i iskallt regn och komma fram och se ut som att man badat med kläderna på. Tack, du är underbar!

Skolan idag då? Roligt faktiskt, den här kursen blir bättre och bättre för varje dag som går. Fick titta på olika intervjuer och diskutera journalistens intervjuteknik. Kollade på hur Kristian Luuk och Erik Fichtelius agerade i intervjusituationer och det var väldigt lärorikt.

Vi gick dessutom igenom konsten att fråga och lyssna - något som vissa i klassen verkar ha jävligt svårt för! Snart blir jag vansinnig; nästa gång han ställer exakt samma fråga som personen innan just ställt, ställer en fråga som han svarar på själv eller låtsas dirigera Tommy Körberg kommer jag att skrika! Jag orkar inte med det här! Om det finns något som skulle kunna få mig att sluta på den här utbildningen så är det en viss person i klassen.

Under eftermiddagen har jag bara tagit det lugnt; legat i soffan och tittat på Vänner. Skönt.

Imorgon är det rollspel som gäller i skolan, jag ska göra en intervju som jag är rätt orolig för. Det går nog bra men jag är lite rädd att jag ska få total black-out eller nåt. Vi får verkligen hoppas att det inte inträffar.

Tjing


Kommentarer
Postat av: Kristina

Haha elstängsel vore nåt! Annars kan vi helt enkelt på ett fint sätta dit honom varje gång.. jag började lite smått idag när han svarade på andras frågor ;P
Vi ses imorgon, det kommer säkert att gå galant för dig! :)

2007-11-07 @ 21:04:56
URL: http://kickilinaa.blogg.se
Postat av: Fanny

Du är välkommen till vår klass :)

2007-11-07 @ 21:17:07
URL: http://fannychristine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0