Mina nyårslöften

I år blir det första gången jag försöker mig på riktiga nyårslöften. Det är klart att man tidigare år har sagt saker som mest har varit en kul grej, men i år ska jag verkligen ta tag i mig själv (Super Size Me gav lite inspiration på sitt sätt). Jag och Mattias ska båda försöka bli av med våra dåliga vanor. Många av punkterna är samma på båda listorna men vissa saker skiljer sig ändå. Här är min lista.

1. Sluta äta choklad helt 

2. Godis och läsk ska det också dras ned på, om det äts/dricks ska det vara på helgen 
3. Sluta äta skräpmat, istället äta hemlagad mat på fasta tider
4. Träna oftare och mer regelbundet

5. Äta mer frukt och dricka mer vatten


Jag tror att om man kan klara de första veckorna så kommer resten av sig självt. Nu har jag bestämt mig. Imorgon är den första dagen i mitt nya, sundare liv.
Här på bloggen kan du fortsätta att läsa om mina upplevelser och funderingar även nästa år. Och dessutom om min kamp för att klara mina nyårslöften. 

Gott nytt år allihop och grattis i förskott Angelica!


Kommentarer
Postat av: Jenny & Anders & Nils

Gott nytt år!

2007-12-31 @ 23:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0